Scheren rondom je vagina

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Het bij scheren van je bikinilijn is geen probleem. Maar hoe zit dat met al je schaamhaar, het haar rondom je vagina? Bijscheren en onderhouden is geen probleem, maar mag je ook het al het haar daar wegscheren? Wat vindt u daarvan? Iedereen zal dit wel voor zichzelf moeten weten, maar is het niet slecht voor je? Ik heb er nu namelijk als ik het bij scheer al last van.

Antwoord

Inderdaad is het bijscheren geen probleem, temeer daar je anders het risico loopt dat het schaamhaar als je badkleding aan hebt, te zien is. Het schaamhaar markeert vooral de grens van de gevoelens van schaamte. Op zich is er geen bezwaar tegen het schaamhaar helemaal weg te scheren. Dat gebeurt bijv. bij operaties in dat gebied. Maar waarom zou je het willen doen? Wel is het zo dat wanneer het schaamhaar weer aangroeit dat behoorlijk kan jeuken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

beharingscheren