Moedeloos van het antwoord

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan ds. W. Pieters. Geachte dominee, ik las uw reactie op deze vraag. Ik heb deze vraag niet zelf gesteld, maar ik werd wel moedeloos van het antwoord. Ik heb heel veel moeite met het geloven in Gods bestaan, omdat ik telkens met ongeloof aangevallen word. Ik blijf wel bidden, maar als ik uw reactie zo lees kan ik er maar beter mee stoppen? Zo komt uw reactie namelijk wel op mij over. Ik kan mezelf het geloof niet geven, daarom moet ik er toch om bidden? U zegt dat bidden nutteloos is als je niet gelooft. Ik hoor graag uw reactie.

Antwoord

Dat is nu precies wat ds. Pieters NIET zegt. In eerste instantie is vertrouwen nodig, niet zozeer geloof. Bovendien besluit ds. Pieters zijn antwoord met de mooie conclusie dat God zelfs het geroep van de jonge raven hoort. En dat zijn onreine vogels.

Redactie Vragenrubriek