Ja, ik ben overtuigd dat dat ware geloof in Hem alleen voldoende is om zalig te ...

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Ja, ik ben overtuigd dat dat ware geloof in Hem alleen voldoende is om zalig te worden. Maar hoe moet ik dit doen? Wat moet ik doen? Ik voel dat ik dit niet weet, kan en zie. Hoe kom ik er dan?

Antwoord

Beste vragensteller. Excuus voor het late antwoorden...

Ingaande op je vraag: Misschien is jouw vraag herkenbaar voor veel mensen. In de Bijbel kom je het ook tegen: Op de pinksterdag riepen de verslagen mensen tegen de apostelen: Wat moeten we doen mannenbroeders?! Petrus nam het woord en zei: "Bekeert u en gelooft het evangelie. Lees het letterlijke antwoord maar na in Handelingen 2:38.

Je kunt jezelf niet redden en dat hoeft ook niet. Het is belangrijk dat je dat ziet en erkent. Verder raad ik je aan enkel te zien op het Lam van God dat de zonden van de wereld dus ook jouw zonden wegneemt. Jouw zonden vormen een blokkade naar God toe en dus ook naar jouw zaligheid toe. Geloof je dat het offer van de Heere Jezus echt genoeg is om je zalig te laten worden? Belangrijk is om daarop te vertrouwen, om je daaraan pleitend vast te houden. Dat is het evangelie geloven... Hij en niet jij. Hij de Redder en niet jij.

Dat betekent niet dat jij niets meer kunt. De Heere zegt dat je je moet bekeren. Doe het dan ook. Zal Hij je een opdracht geven die je niet kunt doen? Lukt het niet alleen? Vraag er dan een ander of vraag De Ander erbij, ga er in ieder geval mee aan de slag. Het zal je wat gaan kosten want er staat niet voor niets: strijd om in te gaan. Aan de andere kant is het: Wie zoekt, die vindt!

Als laatste wil ik je meegeven dat het niet jouw grootste doel is om zalig te worden. Jouw levensdoel moet zijn God de Vader te verheerlijken; dat kan door tot eer van Hem te leven!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Hartelijke groet,
Bert Noteboom