Welk water bij de doop

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Gericht aan predikant Rietveld. U citeerde de Didache, mij verder onbekend. Daarin wordt aangegeven te dopen in stromend water. Is stromend water niet aanwezig, dan dopen in water dat in rust is (neem ik aan), het zij warm, het zij koud water. Is dat niet voorhanden, dient men de dopeling drie maal met water te overgieten. Ik vraag me af: welk water?

Antwoord

Een duidelijk uitleg over wat bedoeld wordt staat in de Didache zelf. Didache 7:1-4.

Tags in dit artikel:

doop