Is het verkeerd om als getrouwde man/vrouw een Daniëlkamp te leiden als je zelf ...

drs. I. A. Kole / Geen reacties

Vraag

Is het verkeerd om als getrouwde man/vrouw een Daniëlkamp te leiden als je zelf nog geen kinderen hebt gekregen? Ik bedoel dan dat of de man gaat of de vrouw. Uit mijn omgeving komen allerlei reacties, zowel positief als negatief. Men zegt wel erg makkelijk, dat kun je niet maken als je getrouwd bent. Graag een advies want als je eenmaal een kamp geleid hebt, dan blijft dat trekken, maar toen hadden we nog verkering.

Antwoord

Ik snap het dilemma en de voors en tegens! Van belang is of jullie de vakantieperiode nodig hebben, om meer aandacht aan elkaar te kunnen geven. Omdat jullie mogelijk beiden werken, of dat er een van jullie vaak een aantal dagen weg is i.v.m. het werk. Is er sprake van jaloezie bij een van beiden dan moet je samen een kamp leiden, of het niet doen! Maar als je het leiden van een kamp fijn vindt om te doen en jullie zijn er het samen eens over, dan doen en een fijne week toegewenst.

We vinden het fijn als de jongeren in eigen sfeer op vakantie kunnen, dan moeten er ook vrijwilligers genoeg zijn die leiding willen geven! En als je dan gelegenheid hebt om alleen of samen dat te doen, doen! De beste stuurlui staan aan de wal! Dat alles onder de zegen van de Heere natuurlijk! Ik heb veel ervaring en de verhouding met mijn vrouw is uitstekend!

Veel wijsheid en neem de beslissing op je knieën!

Drs. I. A. Kole

Lees meer artikelen over:

huwelijk