Naar een remonstrantse kerk gaan

Ds. J. van Rossem / Geen reacties

06-05-2004, 00:00

Vraag

Is het zonde om naar een remonstrantse kerk te gaan? Ik begrijp dat vrouwen daar voorgaan en ze de bijbel niet als leidraad nemen.


Antwoord

Hartelijk dank voor de vraag die ik mocht ontvangen. Zonde is als we ons bevinden op plaatsen waar de Heere niet geëerd wordt. Goed zou het zijn als we op deze plaatsen zijn om te protesteren tegen de ontheiliging van de Naam des Heeren. Ook zou het nog te begrijpen zijn als we een dienst in deze kerk bijwonen om te onderzoeken of er gesproken wordt naar het onverkorte Woord des Heeren. Maar dan alleen maar als onderzoek in het kader van het Bijbelwoord: Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Nooit zullen we lid mogen worden van een kerk als boven genoemd. Door ons lid zijn zouden we bijdragen aan een prediking die niet is naar Gods Woord. En deze in stand houden. Dan zijn wij voor deze prediking verantwoordelijk en plegen we zonde. Daarom het dringend advies nooit lid te worden van een kerk waar aan de eer des Heeren  tekort wordt gedaan.

Met ons lidmaat zijn zouden we meewerken, ik zei het al, aan het in stand houden van deze prediking. Waar wordt de Heere in de prediking het meest vereerd: waar de mens op het diepst vernederd en de Heere op het hoogst geeerd wordt. Uiteraard mogen we wel de Heere aanlopen (dat geve de Heere) of hij vrouwelijke predikanten, ja alle predikanten, wil bekeren opdat ze de gemeente niet langer zouden bedriegen voor de eeuwigheid en zo ook hun ziel zou gered worden. Misleiders van de gemeente zullen met dubbele slagen geslagen worden.

Bid maar veel voor de dominees, het zou rijk zijn als de Heere onder dat gebed overkwam om je zondaarsziel te redden langs de weg van wedergeboorte en bekering. Weet je niet wat je doen moet, dan kun je het nooit nauw genoeg nemen.

Ik bid je de onmisbare zegen van de Heere toe.

Ds. J. van Rossem

Tags in dit artikel:

remonstrants
Dit artikel is beantwoord door

Ds. J. van Rossem

  • Geboortedatum:
    04-03-1945
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Status:
    Inactief
121 artikelen
Ds. J. van Rossem

Bijzonderheden:
Ds. van Rossem is op 7 maart 2013 overleden.

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties

Terug in de tijd

Waarom zijn ze er in de zware kerken zo op gebrand om de 'leer' erin te stampen? Mijns inziens kun je dan niet meer onbevoordeeld de Bijbel lezen. Als je bijvoorbeeld is bijgebracht dat alles van tevo...
6 reacties
06-05-2010
Ik worstel al een tijd met de plek van de vrouw ten opzichte van de man als deze man ervoor kiest om een affaire te beginnen en uiteindelijk bij de andere vrouw te gaan wonen. Hij wil geen verplichtin...
3 reacties
06-05-2016
We hebben twee zoons van zeven en drie jaar. Wat ik merk is dat ze erg gericht zijn op hun geslachtsdeel. Ik betrap ze er vaak op dat ze er in bed mee bezig zijn. Ik heb ze al verteld dat het iets is ...
Geen reacties
06-05-2019
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering