De Heere bij je in het graf

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als je in de Heere sterft, (zalig zijn de doden die in de Heere sterven), is de Heere dan ook bij je in het graf, onder de grond?

Antwoord

Nee, want daar ben je zelf ook niet, alleen je stoffelijk overschot. Dat vergaat op den duur tot stof. Vergelijk het met de haren die je bij de kapper achter laat. Daar blijf je zelf ook niet bij. Als je in de Heere sterft, gaat je ziel (w.o. je geestelijk bewustzijn) naar de hemel, waar ook Christus is.

Redactie Vragenrubriek