Rituals-producten van Ayurveda

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik heb een vraag over producten van Ayurveda. Ik heb als een deel van het kerstpakket een doos met Rituals-producten van Ayurveda gekregen. Dus voor onder de douche etc. Ik heb een enorme afkeer van spullen die mogelijk occult belast kunnen zijn. Als ik  Ayurveda google staat er dat het een hindoeïstische gezondheidsleer uit India is  door de goddelijke kosmische geest Brahman  geopenbaard. Ik vraag me af of ik deze spullen wel moet gebruiken. Nadat ik mij serieus met het geloof bezig wilde houden ben ik enorm aangevochten en ik heb alles weggegooid wat mij van De Heere af kan houden, zoals bepaalde CD's , boeken etc. Dus ben ik nu huiverig voor alles wat verkeerd kan zijn. Kan het dus kwaad om deze spullen te gebruiken, of kan ik het maar beter weggooien?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zoeken op 'rituals' levert dit antwoord op.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

5 reacties
refoweb
Mededeling aan alle vraagstellers op Refoweb:

We plaatsen maximaal 1 antwoord per dag met een doorverwijzing naar oude antwoorden. Stel je een vraag die al eerder is gesteld dan kan het (op dit moment) weken duren voordat het antwoord met de urls gepubliceerd wordt.

Om dat te voorkomen, raden we aan om het archief eerst goed te doorzoeken. Zie 'zoek op woord(en)' rechts van de pagina. Daarnaast kun je ons altijd mailen via vragen@refoweb.nl om meer informatie over je vraag te krijgen.
Daniel
De Ayurveda heeft geen religieus geïnspireerde visie op alles wat met de totale gezondheid van lichaam en geest te maken heeft. Het is een veelomvattend systeem van medische voorschriften en praktische handelingen, die niet altijd ondersteund worden door de moderne (medische) wetenschap.

Naar mijn mening kun je er wel gebruik van maken, homeopathie werkt ook niet volgens de medische wetenschap, echter vele christenen gebruiken die flesje met verdunde middelen. (oplichterij)
Daar is onderzoek naar gedaan, kraanwaterdruppels werken net zo goed.

Verkeerde muziek, verkeerde boeken...ja dat ligt anders.....

Veel succes.
anna30
Als je niet op zoek gaat naar eventuele occulte betekenissen achter dingen dan hoef je je er ook niet bezwaard om te voelen.
Je kunt niet bij alle producten krampachtig gaan zoeken naar de achtergronden van de merknaam
Het is een merknaam: rituals. Flesjes die gewoon in een fabriek gevuld worden met producten die je in bad en onder de douche kunt gebruiken.
Dorah
Het antwoord van prof. Paul lijkt me duidelijk. Zelf denk ik er anders over dan Daniel en anna30.
Zelf hanteer ik vaak de regel: bij twijfel niet inhalen.
Omdat ik weet van de achtergronden van deze producten, zou ik ervoor kiezen ze niet te gebruiken. Anderen denken daar anders over en je zult er zelf een keuze in moeten maken.
Spons
Het is best goed om scherp te zijn maar je kan er ook in door schieten en paranoia van worden..

Is die bijbel die je leest wel gemaakt van een ecologisch bos ? en hoe doe je dat met kleding, sokken , panty's komt de olie waarvan het gemaakt wordt niet uit een Islamitisch land ?

Zo lang je zelf niet de betekenis er aan geeft van het oculte (wat mij persoonlijk overdreven lijkt , maar dat is mijn mening ) kan dat geen kwaad. Want de betekenis van hun kan anders zijn dan die van jou ... of ga je bij elk persoon die je tegenkomt afvragen of je er wel omgang mee moet hebben omdat hij niet gelooft wat jij gelooft ?

Het is wat anders als je bv een geurtje koopt waar devil op staat dan geef ik je groot gelijk maar neem het eens in overweging en jij bepaalt wat je er mee doet .. want meningen kan je van alle kanten krijgen en het is niet verkeerd om te vragen en je vraag van diverse kanten te belichten ..