Pijn in oor bij slapen

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Regelmatig word ik 's nachts wakker met veel pijn in mijn oor (aan de kant waar ik op geslapen heb). Het voelt alsof er dan van binnen wat op mijn oor drukt en als ik mijn hoofd dan beweeg doet dat erg zeer. Ik kan dan ook niet meer op die zij slapen, omdat het zo pijnlijk is. Maar als ik dan op mijn andere zij ga slapen, is het een poosje later aan die kant ook zo pijnlijk dat ik dan alleen nog op mijn rug kan slapen. De pijn zakt dan vaak na een uurtje wat af. Het gebeurt niet elke dag, of week, maar het komt toch geregeld weer terug. Wat kan dit zijn?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik weet het antwoord op jouw vraag niet. Meer informatie zou jouw klacht misschien kunnen verklaren. Waar zit de pijn precies? Heb je tijdens de periode dat je 's nachts pijn hebt nog andere klachten die bijvoorbeeld op een verkoudheid of ooronsteking wijzen? Daarnaast is onderzoek van het oor niet overbodig. Zo te lezen is de klacht in ieder geval drukafhankelijk. Maar blijkbaar hangt het met meer samen, je hebt er immers niet altijd last van. Het lijkt mij een vervelende klacht.

Wellicht dat een bezoek a/d huisarts meer licht op de zaak werpt.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medischslapen
1 reactie
Hanna
Ga eens langs bij een osteopaat,
zij kunnen achter veel dingen komen,
en misschien ook jou hiermee helpen!
Succes en sterkte ermee!