Mail gestuurd naar het Vaticaan

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Ik heb meerdere malen een mail gestuurd naar het Vaticaan om de Paus te benaderen. Maar ik heb nog altijd niets van de Paus terug ontvangen. Ik begrijp dat ik niet de enige ben die de Paus een mail of een brief stuurt en dat het mede daardoor enige tijd kan duren voordat ik een reactie ontvang. De eerste mail die ik verzond is twee jaar geleden, de tweede mail een jaar geleden. Ik vroeg me af of iemand al eens een mail gestuurd heeft naar de Paus en hoelang het duurde voordat een reactie hierop volgde?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

We hebben je vraag enkele weken geleden doorgestuurd naar het Katholiek Nieuwsblad, maar daar is nog steeds geen reactie op gekomen. Laten we het er maar op houden dat het instituut RKK een molen is die nogal langzaam maalt ;-) Overigens ligt het meer voor de hand om te veronderstellen dat er zoveel brieven binnenkomen bij het Vaticaan, dat het onmogelijk is om deze (allemaal) te beantwoorden. Wellicht is het daarom een idee om eerst de RKK in Nederland te benaderen.

Redactie Vragenrubriek

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

Tags in dit artikel:

paus
6 reacties
mortlach
Op zich is helemaal geen reactie wel wat vreemd - een automatische ontvangstbevestiging zou toch mooi zijn.

Dat gezegd vraag ik me af wat de vraagsteller precies verwacht. Een persoonlijk bericht van de Paus, misschien zelfs een lopende correspondentie? Dat gaat er ongetwijfeld sowieso niet inzitten.
MUS
Er is een 'heilige Vader' die wel antwoordt!
vlokje
Wij zijn natuurlijk wel benieuwd wat je aan de Paus te vragen of te melden had.
Misschien was hij boos of gekwetst door je mail.... :-)
wilrij
de paus regeert echt niet op mailtjes is onbegonnen werk, lijkt mij toch duidelijk!!
Hart
de vraag is van mij afkomstig, ik ben de vragensteller.zojuist ben ik er achter gekomen dat de beide email adressen niet langer meer actief zijn, dus ik zal nu een brief gaan sturen.

@redactie
bedankt voor de link RKK in nederland, misschien zal ik er gebruik van maken.

@mortlach
ik had niet verwacht dat joseph ratzinger persoonlijk de emails zou behandelen.maar ik had wel verwacht dat de brieven en de emails door een bepaalde afdeling zouden worden behandeld en dat ik een reactie zou ontvangen van één van de medewerkers.

@mus
het is waar.
als ik God iets vraag, krijg ik altijd een antwoord.
als ik hier over nadenk dan besef ik me heel goed dat dit iets wonderbaarlijks is.

@vlokje
ik begrijp je nieuwsgierigheid, maar de inhoud van de email hou ik liever voor mezelf.er stond in ieder geval niets kwetsend of aanstootgevend in:-) ook al ben ik niet heel erg gecharmeerd van de paus, ik heb hem wel met respect benaderd.

@wilrij
ik vraag me dan wel af waarom er dan twee email adressen op de vaticaan website vermeld stonden met zijn naam er boven vermeld.dus zo duidelijk is het niet.waarom denk je dat eigenlijk???
dijna61
Wie heeft ooit de konigin een mailtje gestuurd en antwoord gehad?