Wet Oudtestamentisch

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

De Wet zoals die in het Oude Testament, Exodus 20 staat, heeft die nog wel een functie in het Nieuwe Testament? Soms wordt beweerd dat de Wet Oudtestamentisch is.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

3 reacties
MUS
Alles wat in de Bijbel staat heeft een functie: Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid (2 Timotheüs 3:16) , maar de OTische wetten hebben wel een andere invulling gekregen, denk alleen maar aan het sabbatsgebod.
Johannes3vers16
@MUS, ben benieuwd waar je dat kan vinden over het 4e gebod!
MUS
@Joh3:16 Ik constateer alleen een feit, doe verder geen uitspraken over sabbat-zondag, daar is al genoeg over gepubliceerd.
Maar ik snap het wel... je wilt natuurlijk geld verdienen bij de sabbatstichting ;-)