Kinderen moeten van school

drs. I. A. Kole / 21 reacties

Vraag

Onze kinderen zitten op een zogenoemde kerkschool van de Ger. Gem. Op deze school werken HHK-leerkrachten en een PKN-leerkracht. Er zijn ook ouders toegelaten op deze school vanuit de Ger. Gem. Wij zijn getrouwd in de HHK en hebben in de tijd van de scheuring met de PKN, voor de Ger. Gem. gekozen. Na verschillende vragen gesteld te hebben over de prediking, met daarop een afwijzend antwoord, mochten we van de Heere weer terug naar de HHK. Nu zijn we op school op gesprek gevraagd. Omdat we weg zijn gegaan uit de Ger. Gem. is er geen praten meer aan, maar moeten we weg van school. Dit betekent dat onze kinderen nu op straat staan. Wij zijn niet vijandig tegenover de Ger. Gem. Onze identiteit past bij de school, enz. Maar het maakt allemaal niks uit, wij mogen niet weg uit de Ger. Gem. Wat vindt u van deze houding van de Ger. Gem. in ons dorp? Is dit een beslissing die op grond van Gods Woord genomen mag worden? Mogen onze kinderen onthouden worden van bijbels onderwijs? Onze kinderen spelen graag met de kinderen uit de klas. Wij hebben goede contacten met de ouders en leerkrachten. We dragen graag een steentje bij aan de school. Maar het mag niet baten. Het bestuur beslist. Wat moeten wij nu doen? Welke stappen kunnen we ondernemen? Wij vernemen graag uw reactie.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als we samen de minste leren zijn, dan...

Door allerlei zaken is er een gespannen situatie ontstaan die op een grote verwijdering kan uitlopen. Door 2004 is er in uw gezin verwarring ontstaan en heeft er een overgang naar de Gereformeerde Gemeente plaats gevonden. Tijdens de wenningsperiode zijn er vragen bij u gerezen t.a.v. de prediking. Ik weet niet over welke vragen het gegaan is: over het verbond en de beloften? Over het onvoorwaardelijke aanbod van genade tot een ieder die onder het Woord komt? Over uw gevoel dat er gemakkelijk ge(ver)oordeeld wordt over de verwikkelingen rond 2004? Over de waarde van de doop: Dat de gedoopte kinderen kinderen van het Koninkrijk zijn, maar dat de Heilige Geest de beloften van het genadeverbond wel toe moet passen wil het wel zijn voor tijd en eeuwigheid?(Matt.8:5–12).

Is bij de overgang naar de HHK ook gesproken over de gevolgen van uw stap voor de school? Nu het zo hoog oploopt en de frustraties toenemen, kan er ook een pestgedrag naar de kinderen ontstaan en dan is het bijna niet meer te keren. Waarschijnlijk is er geen gebrek aan kinderen op de school?

Het kan niet, gezien op de ontwikkelingen in onze samenleving en de vragen van de omgeving: waar is de liefde tot de naaste als vrucht van de liefde tot God? Aan de vruchten... We maken ons op deze manier ongeloofwaardig en doen de Heere verdriet.

Een mogelijkheid zou zijn dat u voorstelt dat er een derde bij het gesprek aanwezig is. B.v. een vertegenwoordiger van de VGS en er afgesproken wordt dat dat advies bindend is.

Drs. I. A. Kole

drs. I. A. Kole

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief
21 reacties
Chauffeurtje
En wat heeft Jezus gezegd: Laat de kinderkens tot mij komen en verhindert hen niet.