Opwekking van een kind op Papua

Ds. C.G. Vreugdenhil / 1 reactie

Vraag

Beste ds. Vreugdehil. In een antwoord van prof. dr. Paul staat dat er in de zendingsgebieden en in de verdrukte kerk veel wonderen gebeuren. Zelfs dat er doden opstaan. Hij refereerde aan u, dat u het mee had gemaakt dat een kind werd opgewekt uit de dood. Zou u daar iets meer van kunnen vertellen? Ik bedoel de vraag niet uit sensatie maar het is een oprechte vraag. Ik heb het boek van Broeder Yun gelezen: "De hemelse man." Hij is een christen uit de vervolgde kerk uit China en vertelt ook van wonderen. Nu ben ik helemaal in verwarring gebracht doordat Yun's getuigenis in twijfel wordt getrokken, ook door dominees in Nederland. Daardoor ben ik aan alles gaan twijfelen, aan wonderen etc. Toen ik dat van u las, trok dat mijn aandacht. Zou u hier, hoe gevoelig dit misschien ook ligt voor u, wat over willen vertellen, als getuige hiervan? Alvast hartelijk bedankt.

Antwoord

In het tweede deel van mijn trilogie over het zendingswerk op Papua, genaamd "Medeburgers der heiligen" heb ik geschreven over de opwekking van een kind. Dat heeft God willen gebruiken om veel mensen te overtuigen van de echtheid van het Evangelie. Laten we niet te klein denken van God. Trek Gods almacht niet in twijfel vanwege de reacties van mensen. Hieronder de passage over dit wonder.

Hartelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil

Tags in dit artikel:

opwekkingwonderzending
1 reactie
MUS
Er zijn altijd mensen die een wonder in twijfel trekken.
Prijs God dat ze nog steeds gebeuren.
Het geeft te denken als je niet ziet dat degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen (Markus 16:17).
Het geeft hoop dat Nederland weer zendingsland is geworden!