(...)We hebben toen gezoend. Even later krijg ik te horen dat hij het niet meer ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Op mijn zestiende heb ik een leuke jongen leren kennen. We hebben contact gehad voor vijf weken. We hadden geen verkering maar zoenden wel. Op een gegeven moment kreeg ik een sms dat het over was tussen hem en mij. Daar ben ik helemaal overstuur van geweest. Op dit moment heb ik een jongen leren kennen waar ik vier weken contact mee heb gehad. Ik heb alles verteld van mijn vorige contact met die jongen. We hebben daar samen over gepraat. Afgelopen maandag gaf hij aan dat hij van mij hield. We hebben toen gezoend. Even later krijg ik te horen dat hij het niet meer weet. Nu is dit contact ook weer verbroken. Hierdoor heb ik een gigantische klap op dit gebied gekregen. Wat kan ik hieraan doen?

Antwoord

Dat is wel heel erg vervelend voor je. En dat nog wel twee keer achter elkaar. Je vertrouwen in jongens moet wel erg zijn gedaald. Zo zou je bijna geen nieuwe relatie meer durven te beginnen. Dit is echt heel vervelend. En toch moet je er nu voor oppassen niet alle jongens over één kam te scheren. Echt, alle jongens zijn gelukkig niet zo. Je mag er dus beslist niet alle jongens op aan kijken. Ik vind het met name vervelend dat die laatste jongen zo heeft gehandeld. Je had hem nota bene net verteld hoe vervelend het was gegaan met die eerste jongen en nu krijg je meteen weer hetzelfde er over heen. Dat je dus uit het veld geslagen bent, is goed te begrijpen, maar probeer vooral toch weer zo veel mogelijk onbevangen om je heen te kijken.

Alie Hoek-van Kooten

Naschrift redactie: Om verwarring te voorkomen het volgende: het betreft hier de laatste antwoorden van Alie Hoek-van Kooten op vragen die in juni al bij ons binnengekomen zijn. Alie stopt vanwege drukke werkzaamheden met de Vragenrubriek. Zij is inmiddels opgevolgd door Marijke Rots.

Lees meer artikelen over:

psychologie