Zwanger raken

dr. NN / Geen reacties

Vraag

Kun je zwanger raken wanneer er wel wat sperma in het begin van de vagina is gekomen, of kan dit alleen als het sperma heel diep in de vagina is gekomen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ja, je kunt zwanger raken als er een heel klein beetje sperma in de vagina is gekomen. Je kunt ook zwanger worden als er sperma in de buurt van de vagina komt en via een spoor van vaginaal slijm/vocht naar binnen kan zwemmen.

De kans om zwanger te worden is groter als meer zaadzellen de kans hebben gekregen in de buurt van de baarmoedermond te komen. Als je periodieke onhouding toepast en er gebeurt een ongelukje, kun je proberen het sperma zo snel mogelijk te verwijderen/weg te spoelen. De kans op zwangerschap is dan wat kleiner, maar zeker niet nul.

Een andere mogelijkheid is, als extra zekerheid een spermadodend middel toe te passen. Een goed middel, dat in Nederland helaas niet op de markt is, is Patentex oval (te bestellen via amazon.de).

Als je niet getrouwd bent en dit ongelukje ontstaan is terwijl je iets nader tot elkaar kwam dan je eigenlijk wilde voor het huwelijk, is het geen slecht idee er nog eens over na te denken hoe jullie je grenzen bewaken kunnen.

dr. NN

  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Dokter NN geeft er de voorkeur aan om anoniem te blijven. Gegevens zijn bekend bij de redactie.

Tags in dit artikel:

spermavruchtbaarheidzwanger