(...) Kan ik dit maar beter laten rusten deze verliefdheid (houden van?), of moe...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben na een aantal relaties die stuk zijn gegaan (waar twee vechten hebben ook twee schuld) opnieuw verliefd op mijn allereerste jeugdliefde. Ik kijk daar nu wel anders tegenaan, omdat ik nu drie jaar verder ben en wel wat heb meegemaakt en serieuzer ben geworden. Ik wil dit eigenlijk niet toelaten, omdat zijn antwoord destijds “nee” was. Nu weet ik wel dat iemand kan veranderen van mening, maar durf er eigenlijk niet meer op te hopen. Kan ik dit maar beter laten rusten deze verliefdheid (houden van?), of moet ik het maar rustig afwachten en open blijven staan voor ook anderen? Kunt u mij hier bij helpen?

Antwoord

Het kan zijn dat je die eerste relatie nu alsnog bent gaan idealiseren. Op zich is er niets op tegen om nog eens contact met je jeugdliefde op te nemen (mits hij uiteraard ondertussen niet zelf een relatie heeft). Als je dan merkt dat zijn antwoord alsnog ‘nee’ is, moet je het verder laten rusten.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid