Bekering van Ninevé

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan ds. Vreugdenhil, n.a.v. het boek "Jona, de profeet". Erg leerzaam, ontzettend mooi. De stad Ninevé werd niet omgekeerd, de Heere had berouw. De inwoners riepen om ontferming en ze werden behouden. Ik vond het zo'n groot wonder toen ik dat weer mocht lezen en vertelde het aan iemand in mijn omgeving. Die reageerde daar heel anders op. Er is onderzoek naar gedaan, volgens die persoon, en er werd later toch vastgesteld dat niet de hele stad behouden werd. Moeten we dan twijfelen aan de Bijbel? Of lees ik het boekje verkeerd en is het niet zo bedoeld?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vriend,

Ik kan in het antwoord heel kort zijn. Wat de Bijbel zegt is waar en niet wat mensen ervan maken. Lees nog maar eens wat de Bijbel zelf zegt over de bekering van Ninevé. En lees dan ook wat de Heere Jezus daar in het nieuwe Testament over zegt. Hoe kunnen anders de inwoners van Ninevé opstaan tegen het ongelovig geslacht als ze zelf niet echt geloofd zouden hebben? Het wonder is inderdaad groot, maar we moeten gewoon laten staan wat er staat en geloven wat de Heere zegt. Lees de schriftbewijzen in die preek nog maar eens door. Blijkbaar denken de zogenaamde ‘onderzoekers’ erg klein  van God. Je leest het dus niet verkeerd en het is echt zo bedoeld.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant