Verliefd op een jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik (16-jarig meisje) ben al een jaar lang verliefd op een jongen. Maar ik heb het gevoel dat hij dat erg raar vindt. Ik durf hem niet te vertellen dat ik verliefd op hem ben. En ik probeer hem gewoon niet tegen te komen; durf niet meer met hem te praten. Toch kom ik hem elke dag tegen. Wat is het beste om te doen? Hem gewoon proberen te vergeten of hem alles vertellen?!

Antwoord

Beste 16-jarige,

Jij dénkt, dat de jongen waar je verliefd op bent dat raar vindt. Wát zou hij raar vinden? Dat je (nog maar) 16 jaar bent? Is hij veel ouder? Je durft hem niet te vertellen dat je gevoelens voor hem hebt. Sterker nog, je probeert hem uit de weg te gaan. Als dat voor jou beter voelt, dan zou ik dat zeker blijven doen. Ook al valt het niet mee omdat je hem iedere dag ziet, zoals je schrijft. Zitten jullie op dezelfde school?

Ik weet niet wat voor jou het beste is, maar eigenlijk schrijf je zelf al dat je hem liever uit de weg gaat… dat is dan toch prima! Vraag jezelf af wáárom je liever zo handelt. Vraag jezelf ook af wat er zou (kunnen) gebeuren als je hem ‘alles’ vertelt.

Hem vergeten zal niet zo gemakkelijk gaan als jullie elkaar regelmatig zien, maar je kunt natuurlijk wel de keuze maken om níét aan je verliefdheid toe te geven. Weeg goed af wat je gaat doen: als er niets te ‘winnen’ valt, vraag jezelf dan af of je met de ‘verliezen’ kunt leven.

Sterkte ermee,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid
1 reactie
Annah
Ik zou zeggen: vertel het hem. Een kort serieus briefje, smsje of weet ik veel wat, kan wonderen doen. Al is zijn antwoord een afwijzing, dan weet jij tenminste waar je aan toe bent.

Annah