Voorspellende vrouw

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wat moet ik denken van iemand die zegt dat God haar midden in de nacht heeft wakker gemaakt, dat Hij tot haar zegt Zijn boodschap op te schrijven om dit vervolgens aan de mensen te vertellen? Deze vrouw heeft deze boodschap gedeeld op Facebook. De Heere had tot haar gezegd dat er een zware storm over de wereld zal gaan, dat mensen in angst zullen gaan schreeuwen. Er zullen hagelstenen vallen zo groot als bakstenen en de hemel zal zwart worden. Maar, vervolgt ze in het bericht, als je in God gelooft, dan zul je behouden worden en hoef je niet bang te zijn.

Als we Openbaring lezen dan weten we wat er staat te gebeuren in de eindtijd waarin we nu leven. De Heere spreekt toch door Zijn Woord tot ons? Door Zijn Woord en Geest? Toch niet door een vrouw die denkt alles te kunnen voorspellen omdat God door haar zou spreken? Hoe serieus moet ik dit nemen? De Bijbel waarschuwt ons dat er vele valse profeten in de laatste dagen zullen op staan. Moet ik ook deze vrouw hieronder plaatsen?

Antwoord

Inderdaad. De Bijbel is helder over de oordelen die over de aarde zullen komen. En een groot deel daarvan zal ook de kinderen van God treffen. Maar zij hoeven niet te wanhopen, want hen is het eeuwige leven bereid. Bovendien is het geloof in God -dat doet de duivel ook, maar hij siddert- niet zaligmakend. Het gaat om geloof EN bekering. Geloof in Jezus Christus als onze persoonlijke Borg en Zaligmaker en radicale bekering. Dat wil zeggen het haten en laten van onze zonden en het in woord en daad volgen van Jezus.

Zie verder het artikel 'Angstige tijden' en de tags 'profetie', 'dromen' en 'visioen'.

1 reactie
Samanthi
Ik ben groot geworden met visioenen en vloeken, er zou nooit een konong op de troon komen, de Russen zoyden komen als voordeel, op de golfoorlog werd vanalles losgelaten, ik hou me het meest vast aan wat de Bijbel zegt, wees nuchter en waakt en vrees niet want ik heb de wereld overwonnen.