Man verliefd op andere vrouw

C. M. Chr. Rots - de Weger / 13 reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 28 jaar en moeder van drie kinderen. Ongeveer twee jaar geleden ontdekte ik dat mijn man verliefd is geworden op een ander. Na een tijd van ontkennen, heeft hij toegegeven dat er wel degelijk sprake was van verliefdheid. Op aandringen van derden is dit contact beeïndigd. Voor mij is dit niet te controleren en is het dus een kwestie van vertrouwen dat dit ook werkelijk gebeurd is. Er is echter nog steeds schriftelijk contact. Vindt u dat dit kan? Ik heb er heel veel moeite mee. Of vindt u dit overdreven? We hebben het er al verschillende keren over gehad en we komen er niet uit. Het is zijn mening tegenover die van mij. Ik wil onze dominee liever niet om raad vragen, want dan lijkt het net alsof ik iets te grabbel gooi.

Antwoord

Beste mevrouw,

Wat gooit u te grabbel? Dat gebeurt nu weliswaar anoniem, maar als het goed is kan een dominee toch veilig om raad gevraagd worden? Enfin, “derden” zijn op de hoogte. Praat daar eens mee: zij kennen degenen om wie het gaat, namelijk u en uw echtgenoot (en mogelijk de ander).

De verliefdheid van uw man -en nog meer het eerst ontkennen ervan- heeft uw vertrouwen geschokt: logisch. En dat is niet zomaar weg te poetsen. Herstel van vertrouwen kán, maar vraagt tijd. Het lijkt me daarom helemaal niet vreemd dat u moeite heeft met het nog bestaande schriftelijke contact. Leg dit uit aan uw echtgenoot. Vraag hem om ermee te stoppen omdat ú er moeite mee hebt. Dat is niet zijn mening tegenover de uwe. Dat is een daad van liefde van zijn kant, die hij u zeer zeker mag betonen bij het terugwinnen van úw liefde voor hem, uw vertrouwen ín hem!

Sterkte voor beiden!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

huwelijk
13 reacties
EVA
Beste vragenstelster,

Wat een moeilijke sittuatie, maar om het vertrouwen te herstellen zal er toch openheid moeten komen, of het schriftelijke contact stopt per direct, of je leest mee, wat hij schrijft en zij schrijft!! Wanneer hij dit niet wil heeft hij duidelijk iets te verbergen, Waar schrijft hij over? Kan hij dit ook met jouw delen?
Hij zal er mee moeten stoppen want zo zet hij de deur open voor de duivel, om verder en verder jullie huwelijk te gaan verwoesten, breng je nood bij God, (samen) en vecht samen met God tegen deze gevoelens die maar 1 doel hebben en dat is jullie huwelijk te doen mislukken! En dan heeft de duivel ze zin weer een christelijk huwelijk kapot.

Sterkte in de strijd, doe het met Hem!
Alphonsus
Een duidelijk "probleem" met een al even duidelijke oplossing: alle contacten op welke wijze dan ook stoppen. Die andere vrouw beschouwen alsof zij niet (meer) bestaat. Bij niet bestaande mensen daar zoek je toch ook geen contact mee?
janneman
Als er steeds schriftelijk contact is, is het nooit gestopt, kappen met die brieven!
Annah
Laat je man stoppen met dat contact. Hij maakt het niet alleen jou, maar ook zichzelf veel moeilijker. Wat hij doet, is zijn hand vlak boven een vuur houden. Hij voelt de warmte, er kunnen vonken overspringen en de kans is groot dat hij zich een keer verbrand. Laat hem zijn hand wegtrekken en doof dat vuur!

Vraagsteller, ik besef dat je dat niet uit jezelf kunt. Maar doorgaan zoals de situatie nu is, is evenmin mogelijk. Ga zo niet verder, maar zoek iemand die jou én je man kan helpen en het goede met jullie huwelijk op het oog heeft.

Annah
hendrika
Wat heeft hij dan te schrijven? Mag je met hem meelezen? Het is heel moeilijk,maar ik zou hem wel voor de keus zetten . Maar dit kan echt niet zo doorgaan!!!
Sliedrechtman
Schriftelijk contact kan op veel manieren. Je kan misschien meelezen maar misschien maakt hij wel gebruik van meerdere email-adressen.. Ook kan er SMS-contact zijn. Toch nog altijd 160 letters mogelijk per bericht. De moderne mobiele telefoon heeft nog meer mogelijkheden qua contact. Jij doet niets fout. Jij wilt het gezin redden en hij werkt daar niet aan mee. Hij blijft op zijn roze wolk. Een praktsiche tip: Ga met je kinderen een week naar je ouders, leg een briefje neer dat jij tijd nodig hebt om over je relatie na te denken zodat hij dat ook kan doen. Het is wel een schoktherapie maar hij zal van zijn roze wolk vallen en er is weer duidelijkheid. Succes! email:gsmholland@gmail.com
Cobie
@Sliedrechtman:
Pardon?! Jij adviseert maar even er een week tussenuit te gaan met de kinderen omdat het een goede schoktherapie is? Ik geloof niet dat dit 'even' ingezet kan worden als middel. Nadenken over een relatie kan ook op andere manieren. Misschien door juist samen een paar dagen weg te plannen, zonder kinderen. Vecht er juist sámen voor!

Ik denk dat als het goed is, je inderdaad alles zou moeten mogen en kunnen lezen wat hij dan te schrijven heeft. Ik ben het eens met janneman: het contact is dus nooit beëindigd. Als dat de afspraak was, wijs hem daar dan op.
anne80
Een weekje weg gaan???
Zodat haar man ááálle tijd heeft om intensief contact met die andere vrouw te hebben...
bootje
@ Sliedrechtman: Ben het wel met je eens. Laat hem maar eens voelen, wat hij allemaal verspeelt als hij zo door gaat. Door er samen over te praten, leert hij er schijnbaar weinig van want hij moet zo nodig haar nog schrijven. Als hij nog meer contact zoekt als zei weg is, is het gelijk duidelijk waar zijn belangen liggen.
EVA
Een weekje weggaan kan idd twee kanten op gaan of de goede of de foute, dat hangt er ook een beetje van af wat de inhoud van die brieven is.
En wat is de postie van de andere vrouw is ze getrouwd, of niet.
Praten, praten, praten en bidden!! maar wel kappen met die andere vrouw, of openheid!!!
Catherine
Vraagstelster wil niet iets te grabbel gooien. Nou ja, dat deed hij zelf al. Ik zou denk ik ook geen weekje weg gaan.
Ik zou eerstens willen weten hoe en waarom hij dit heeft gedaan.
Op aanraden van derden ! heeft hij het pas beeindigd.
Ik heb hier grote moeite mee.
Dit is geen slippertje, maar een langdurige buitenechtelijke relatie, hij heeft immers nog contact met haar.
En net zoals EVA zegt, stel dat die andere vrouw ook getrouwd is, dan heb je dus 2 mensen ongelukkig gemaakt.
Is dat het allemaal waard ???
Johan00297
Welke ontevredenheid brengt dit tot stand?
Terrechte of onterrechte ontevredenheid.
Bij terrechte ontevredenheid dan is de vrouw aan slag, bij onterrechte ontevredenheid dan is de man aan de beurt.
Als dit duidelijk is dan hebben allebei een tijdje nodig om tot een oplossing te komen.... een weekje weg :-)
Maar wanneer je weggaat zonder te praten, dan zal het negatieve effect vergroten en wordt de makkelijke weg gekozen.
Laat duidelijk zijn ontevredenheid... nooit een reden om je huwelijksbelofte te breken.

Voor de man... verliefd worden kan op iedereen, de ware liefde is degene die voor je zorgt en er voor je is als je iemand nodig hebt.
refoweb
Persoonlijke aanvullende informatie over, al dan niet, de vraagstelster vinden we ongepast. De reactiemogelijkheid sluiten we derhalve.