Onbekeerde christenen wacht een erger lijden in de hel

Ds. J.L. Schreuders / Geen reacties

Vraag

In de Bijbel staat dat (in eigen woorden) onbekeerde christenen een erger lijden staat te wachten in de hel. Maar zijn er dan verschillende ruimten in de hel? Ik begrijp niet goed hoe het kan dat de een meer lijdt dan de ander in dezelfde hel.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De hel is de buitenste duisternis. God is licht en dus is de hel zo ver bij Hem vandaan als maar kan! Dat geldt van de gehele hel. Over ruimten daarin wil ik niet speculeren. Wel sluit het zijn in één ruimte zeker het onderscheid in pijniging niet uit. Dat wordt bedoeld met “de dubbele slagen” waarmee iemand geslagen wordt die de weg geweten maar niet bewandeld heeft. Hoe dat precies zijn zal weet van ons niemand en zij, die het weten kunnen het ons niet meer komen vertellen. Laten wij vooral meer dan ons afpeinzen over hoe het er precies is.

Ds. J. L. Schreuders

Ds. J.L. Schreuders

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Boven-Hardinxveld
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

hel