Belijdenisformulier HHK

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag aan een dominee van de HHK: Welk belijdenisformulier wordt gebruikt in de HHK bij het doen van openbare belijdenis van het geloof?

Antwoord

Zelf gebruik ik het formulier dat te vinden is in het dienstboek van de Nederlanse Hervormde Kerk. Er zijn ook predikanten die weer andere formulieren gebruiken b.v. die van Voetius. Op dit moment is er een commissie bezig om te onderzoeken welke formulieren worden gebruikt binnen de HHK en te kijken of het mogelijk is om te komen tot eenduidigheid in deze.

Ds. A. J. Schalkoort

Tags in dit artikel:

belijdenis