Baarmoederhalskanker bij maagden

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik heb een reactie op een antwoord van dokter Hildering omdat zijn antwoord volgens mij niet juist is. Volgens hem is de kans op baarmoederhalskanker bij maagden 0. Volgens diverse medische artikelen (te lezen in Pubmed) is dat echter niet zo. Misschien dat dokter Hildering nog een keer wil reageren?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Internet is een mooi medium, maar ook één waarbij je bij raadplegen in staat moet zijn tot schiften. De afgelopen decennia zijn er regelmatig uitkomsten van onderzoek met enige bombarie neergezet, waarbij later bleek dat er achtergronden meegenomen hadden moeten zijn, waarbij het bericht een heel andere kleuring had gekregen.

Maar terug naar de kwestie: baarmoederhalskanker is gekoppeld, wetenschappelijk vrijwel 100 procent, aan HPV-infecties. Vandaar de vaccinatie momenteel. Om een infectie te krijgen moet het virus ter plaatse kunnen komen. Normaliter kan dat alleen van buiten naar binnen met een zgn. vehiculum. Wanneer wij dan redeneren vanuit de situatie van het maagdelijk zijn en blijven, dan is de kans op zich -misschien is 0 wat al te vast neergezet- minimaal. Medisch gezien betekent dat: verwaarloosbaar. Overigens gaan daar alle onderzoeken die gedaan zijn rondom de vaccins ook van uit: vaccineren doe je alleen bij vrouwen/meisjes die nog niet seksueel actief zijn, want dan weet je zeker dat er nog geen infect is.

Drs. P. C. Hildering

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.

Tags in dit artikel:

HPVkankermedischvaccinatie