Oproep voor onderzoek naar baarmoederhalskanker

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Na je 30e krijg je de oproep voor onderzoek naar baarmoederhalskanker. Als je niet getrouwd bent (en dus nooit seksuele omgang hebt gehad) kun je dan baarmoederhalskanker krijgen? M.a.w. is er dan een reden om aan het onderzoek deel te nemen?

Antwoord

Medisch gezien is er in uw situatie inderdaad geen reden om deel te nemen, aangezien de kans op baarmoederhalskanker bij het ontbreken van seksuele omgang 0 is. Daar zijn inderdaad harde onderzoeksgegevens van, welke nu ook wel echt verklaard zijn met de relatie tussen deze ziekte en het genitale herpesvirus.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

HPVkankermedisch