Zondekennis is bedoeld om tot Christus te brengen

Ds. C. Harinck | Geen reacties | 06-02-2009| 00:00

Vraag

Aan ds. C. Harinck. Dank u wel voor uw bemoedigende antwoord over mijn roomse hart. Mag ik hierover nog één vraag stellen?

U schrijft: “Daarom: Indien je met je gehele hart naar de verlossing in Christus verlangt, is dit het bewijs dat je ellendekennis diep genoeg is. Terwijl je allerlei angsten kan kennen en toch geen dorst en honger naar Jezus hebt en de liefde van Christus je niets doet.”

Bedoelt u dat je met je hele hart naar de verlossing van Christus kan verlangen maar je daarin allerlei angsten kan kennen, dat je geen honger en dorst naar Jezus hebt en de liefde van Christus je niets doet? Is dat wat u bedoelt? Dat zou dan een grote bemoediging voor me zijn.

Gisteren hoorde ik een preek over die ene Naam, Jezus. Tegelijk voelde ik dat ik blind ben voor die Naam en tegelijk voelde ik het verlangen naar de zekerheid van het verlost zijn door Hem. Kan dit dan wel samen gaan?


Antwoord

Ik bedoelde, dat iemand een diepe overtuiging van zonde kan hebben, zoals bijvoorbeeld Kaïn en Judas. Zij zagen hun zonden. Zij waren er angstig onder. Zelfs wanhopig. Maar het bracht ze niet tot Christus. Het criterium is: waar brengt ons de overtuiging? Zondekennis is bedoeld om tot geloof in Christus te brengen.

Ds. C. Harinck

Lees meer artikelen over:

zondekennis

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. C. Harinck

  • Geboortedatum:
    09-04-1933
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kapelle
  • Status:
    Actief
275 artikelen
Ds. C. Harinck

Bijzonderheden:

Emeritus

Bekijk ook:


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

De waarheid achter de waarheid

Wat wordt bedoeld met de uitdrukking “de waarheid achter de waarheid”? Die term wordt bij ons weleens gebruikt, maar ik heb geen idee wat ermee wordt bedoeld. Is dit niet onnodig zwaarwichtig doen? Er...
Geen reacties
06-02-2017

Is het normaal dat je bij een tweede verkering niet zo blij bent als de eerste keer en het allemaal gewoner is als de eerste keer?

Is het normaal dat je bij een tweede verkering niet zo blij bent als de eerste keer en het allemaal gewoner is als de eerste keer?
Geen reacties
06-02-2008

Problemen met je predikant

Wat moet je doen als je problemen ervaart met je predikant? Ik heb het al eerder met hem besproken, ik sta open voor een nieuw gesprek, maar het vorige eindigde met: “Nu houd je je mond.” Ik heb het a...
4 reacties
06-02-2018
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag