Aan ds. A. Goedvree. In een dienst van u zag ik dat u met het stil gebed voor de...

Ds. A. Goedvree / Geen reacties

Vraag

Aan ds. A. Goedvree. In een dienst van u zag ik dat u met het stil gebed voor de dienst op uw knieën voor de kansel ging zitten. Doet u dat altijd? Zijn er meer predikanten die dat doen? Waarom doet u dat precies? Hoe lang doet u dat al (al vanaf de eerste preek die u als student hield, of bent u er later pas mee begonnen?) Als u er pas later mee bent begonnen, wat was voor u de aanleiding? Is dit in bepaalde kerkverbanden vrij gebruikelijk? Zijn er ook kerkverbanden waar de dominee dit niet mag? Ik bedoel, als een Oud Gereformeerde predikant bijvoorbeeld op z’n knieën voor de preekstoel ging zitten zou de gemeente behoorlijk raar opkijken, zachtjes uitgedrukt. En ik kan me voorstellen dat het daar niet eens zou mogen.Ik heb er enigszins vreemd van opgekeken, maar ik denk in eerste instantie niet dat het een verkeerd gebruik is of zo.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Je vragen wil ik kort en bondig beantwoorden. Door de loop van de tijd heb ik dit op mijn hart gebonden gekregen. Of het zou ‘mogen’ in de Oud Gereformeerde Gemeente weet ik niet, maar ik acht dat voor mijzelf ook niet van zo’n groot belang. Eén ding weet ik met psalm 26:

Wat blijdschap smaakt mijn ziel,
Wanneer ik voor U kniel,
In het huis dat Gij U hebt gesticht.

Ds. A. Goedvree

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Hellouw