Tweemaal voor God verschijnen?

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over de oordeelsdag/Gods oordeel. Mensen die voor de oordeelsdag sterven, worden die tweemaal veroordeeld? Moeten die tweemaal voor God verschijnen?

Antwoord

Gods oordeel en de dag van het oordeel, hoe zal dat zijn? Wanneer de kinderen van God sterven dan gaan hun zielen direct naar de rechter van hemel en aarde en vindt een persoonlijk oordeel plaats. Zij zullen ingaan in de vreugde van de Vader, in het huis van de Vader met de vele woningen. Wanneer het laatste oordeel daar is zullen Gods kinderen openlijk vrij gesproken worden en zal blijken voor zelfs de vijanden van Gods kerk, hun zaak die van Gods Zoon te zijn. Er is dus sprake van een dubbel oordeel: een die persoonlijk is en een in het openbaar. Over het laatste oordeel is het goed om art.37 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis erop na te lezen.

Met vriendelijke groet. ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

oordeelsdag