Doorschieten tampon

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Kan het gebeuren dat een tampon zover doorschiet dat je er niet meer bij kan? Bijvoorbeeld je baarmoeder in?

Antwoord

Dat kan echt niet. De baarmoedermond die hoog in de vagina uitkomt, zit dicht (behalve een zeer kleine opening waar het menstruatiebloed door heen gaat) en het kan dus absoluut niet wegschieten naar boven, bijv. de baarmoeder in. Wat dat betreft is het ook goed om eens een plaatjes te bekijken van de bouw van de inwendige geslachtsorganen zodat je dan beseft hoe je als vrouw in elkaar zit.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

medischtampon