Brieven van een Scepticus

Redactie Refoweb | 2 reacties | 07-09-2012| 08:38

Vraag

Ik zie op Refoweb regelmatig suggesties voor boeken langs komen. Onlangs beval een goede vriend mij het boek "Brieven van een Scepticus" van G. A. Boyd aan. Ik heb het toen gelezen en wat erin staat klinkt helemaal niet onlogisch. Nu vraag ik me echter wel af of dit wel een bijbels boek is. Is er iemand die het ook heeft gelezen en daar misschien zijn gedachten met mij over kan en wil delen? Bevat het boek bijvoorbeeld teveel remonstrants gedachtegoed of is het juist een goed boek dat we kunnen gebruiken om de Schriften beter te begrijpen?


Antwoord

We hebben geen predikant kunnen vinden die het boek heeft gelezen of daar op dit moment tijd voor heeft.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
Dorah
07-09-2012 / 09:59
Dat boek heb ik een paar jaar geleden gelezen en af en toe gebruikt tijdens het geven van een bijbelstudie (als inleiding).
Helaas heb ik het boek uitgeleend en is de inhoud inmiddels wat weggezakt.
Je schrijft dat je het boek hebt gelezen. Als jij in staat bent om dit boek te lezen, dan ga ik er eerlijk gezegd ook vanuit dat je in staat zult zijn om je in te lezen over het remonstrants gedachtegoed en om zelf te bepalen of jij vindt dat het boek dat jij gelezen hebt een Bijbels boek is of niet.
MUS
09-09-2012 / 14:00
Zeer bruikbaar apologetisch boek! Eenzijdigheid... ach, daar heeft ieder boek / schrijver last van, op de Bijbel na.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Zangcarrière ambiëren

Aan ds. A. van Olst. Deze vraag is voor u, omdat ik u persoonlijk ken. Ik leef mijn leven zoals mijn omgeving dat van mij verwacht, wat betreft opleiding, werk, kerk en dergelijke. Netjes binnen de li...
5 reacties
07-09-2010

Als je vaak aan iemand denkt en die iemand graag wilt tegenkomen, ben je dan verliefd op diegene?

Als je vaak aan iemand denkt en die iemand graag wilt tegenkomen, ben je dan verliefd op diegene?
Geen reacties
07-09-2007

De Christenreis van Bunyan

Aan een Ger. Gem.-dominee. Ik heb laatst het boek "De Christenreis naar de eeuwigheid" van John Bunyan gelezen. Daarna heb ik nog een boek met meditaties over dit boek gelezen: "Op reis naar de eeuwig...
3 reacties
07-09-2011
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag