Brieven van een Scepticus

Redactie Refoweb | 2 reacties | 07-09-2012| 08:38

Vraag

Ik zie op Refoweb regelmatig suggesties voor boeken langs komen. Onlangs beval een goede vriend mij het boek "Brieven van een Scepticus" van G. A. Boyd aan. Ik heb het toen gelezen en wat erin staat klinkt helemaal niet onlogisch. Nu vraag ik me echter wel af of dit wel een bijbels boek is. Is er iemand die het ook heeft gelezen en daar misschien zijn gedachten met mij over kan en wil delen? Bevat het boek bijvoorbeeld teveel remonstrants gedachtegoed of is het juist een goed boek dat we kunnen gebruiken om de Schriften beter te begrijpen?


Antwoord

We hebben geen predikant kunnen vinden die het boek heeft gelezen of daar op dit moment tijd voor heeft.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
Dorah
07-09-2012 / 09:59
Dat boek heb ik een paar jaar geleden gelezen en af en toe gebruikt tijdens het geven van een bijbelstudie (als inleiding).
Helaas heb ik het boek uitgeleend en is de inhoud inmiddels wat weggezakt.
Je schrijft dat je het boek hebt gelezen. Als jij in staat bent om dit boek te lezen, dan ga ik er eerlijk gezegd ook vanuit dat je in staat zult zijn om je in te lezen over het remonstrants gedachtegoed en om zelf te bepalen of jij vindt dat het boek dat jij gelezen hebt een Bijbels boek is of niet.
MUS
09-09-2012 / 14:00
Zeer bruikbaar apologetisch boek! Eenzijdigheid... ach, daar heeft ieder boek / schrijver last van, op de Bijbel na.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Doorbrengen van vrije dagen

Graag wil ik deze vraag voorleggen aan een predikant van de Hersteld Hervormde Kerk. Ik heb er moeite mee om op vrije dagen mijn tijd op een goede wijze te besteden. Ik probeer op vrije dagen en in de...
6 reacties
07-09-2011

Avondmaal en echtscheiding

Hoe kan een kerkenraad iemand (bijv. in geval van echtscheiding) verbieden aan het avondmaal te gaan zolang er geen 'verbetering' (in dit geval hertrouwen) plaats vindt? Is dit op grond van een bepaal...
Geen reacties
07-09-2009

Ups en downs in geloof

Ik heb een dringende vraag. Soms heb ik echt tijden dat ik me zo zeker voel in het geloof. Ik lees graag Gods Woord, zing graag christelijke liederen, enzovoort. Ik voel dan echt dat ik een kind van G...
Geen reacties
07-09-2023
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag