Laser ontharing

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraagje over ontharing. Ik ben een meid van 19 jaar. Ik heb wel eens gehoord van laser ontharing en dat je dan geen of nauwelijks haargroei meer hebt op die plekken die je laat behandelen. Ik heb er aan zitten denken om het te gaan doen. Ik heb een gevoelige huid en op mijn onderbenen en bovenbenen groeien donkere haren. Wanneer ik het scheer krijg ik rode bultjes en wanneer dit klein beetje weg is, is het haar alweer zo gegroeid dat ik weer moet scheren. Kunt u me misschien advies geven wat ik hier aan kan doen? Zou laser ontharing een optie zijn en hoe gaat dit in zijn werk zodat de haargroei vermindert/verdwijnt?

Antwoord

Je vraagt of ik een advies kan geven m.b.t. laserbehandeling bij overmatige haargroei. Het is een pijnlijke behandeling die maar een klein stukje per keer kan doen. Ik dacht een gebied van ongeveer 10-15 vierkante centimeter. Het resultaat schijnt wel langdurig te zijn. Het probleem is dat het een zeer kostbare zaak gaat worden, omdat de meeste verzekeraars dit niet zullen vergoeden. Overmatige haargroei in het gezicht wordt in bepaalde gevallen wel vergoed.

Je schrijft dat je rode bultjes krijgt bij scheren. Ik hoop dat je wel een goede scheercreme gebruikt. Dit gaat de irritatie vaak wel tegen. Ook een ontharingscreme geeft minder irritatie van de huid. Ik denk dat dit laatste een betere optie is dan een dure laserbehandeling.

R. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

beharingmedisch