Zwangerschap na bevrediging

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend heeft mij vijf dagen geleden bevredigd. Ook kwam hij zelf klaar. We hebben er heel veel spijt van en willen niet dat het weer gebeurt. Maar waar ik me op dit moment veel zorgen over maak is het volgende. Ik ben bang dat ik zwanger ben geworden. Ik heb het gevoel dat mijn buik dikker is. Ik had dezelfde dag en die dag erna oranje/rode afscheiding. Ik heb nog steeds last van witte afscheiding. Ik voel me enorm gestresst op dit ogenblik. Is het mogelijk dat ik zwanger ben geraakt en hoe groot is die kans? Wat raad u mij aan te doen?

Antwoord

Zoals ik uit je vraag opmaak, heb je nog niet echt gemeenschap gehad. Je kunt alleen zwanger worden als er sperma bij je is binnen gekomen. Dat zou bijv. kunnen gebeuren als hij sperma aan zijn vingers heeft gehad en dan vervolgens bij jou met z’n vingers vaginaal naar binnen gaat. Dus het moet dan ook echt in je vagina gekomen zijn.

Wat die afscheiding er mee te maken heeft, weet ik niet. Heel veel meisjes hebben tegen de tijd dat ze ongesteld worden, een dikkere buik en misschien valt dat door alle spanning nu meer op. Ik acht de kans dat je zwanger bent geworden heel erg klein. En verder kun je daar dan nadat een en ander is gebeurd, niet zoveel meer aan doen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk