Geen gevoelens meer durven toe te laten (2)

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

In uw antwoord van 16-04-2007 staat: “en zorg ervoor dat je je boosheid dan niet op die persoon uit.” Wat bedoelt u daar precies mee? Welke boosheid en hoe zou ik dat kunnen uiten op een nieuwe vriend? Wilt u me dit uitleggen?

Antwoord

Het is goed te begrijpen dat wanneer een meisje een aantal teleurstellingen heeft meegemaakt met verschillende jongens, dat ze dan toch wel een beetje ‘boos’ wordt op de jongens in het algemeen. Zo’n meisje is toch wel onzeker geworden naar jongens toe en misschien zelfs wel een beetje boos. Als ze dan (een beginnende) verkering krijgt met weer een jongen en het valt op de een of andere manier wat tegen wat dat ook moge zijn, dan is het gevaar aanwezig dat ze ineens alle boosheid die voor al die vorige jongens zijn bedoeld, nu ineens op die ene jongen uit. En dat moet natuurlijk niet en dat heeft zo’n jongen ook niet verdiend.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering uit