Geen gevoelens meer durven toe te laten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het normaal dat je, nadat je drie keer verkering hebt gehad, dan geen gevoelens meer durft toe te laten? Ik vind sommige jongens wel leuk, maar ben gewoon bang om weer een relatie aan te gaan (gevoel dat ik het niet goed doe). Hoe kan ik mij anders gaan instellen op zoiets? Ik ben wel een meid van bijna 23 en heb dus eigenlijk wel behoefte aan een relatie. Maar het is gewoon net alsof er een deur is dicht gegooid die niet meer open wil! Verder ben ik psychisch wel helemaal in orde hoor, maar na die drie relaties die uit zijn gegaan (niet mijn schuld) kan ik op dit gebied echt bijna niets meer toelaten. Bang dat ik opnieuw een knauw krijg en de mensen weer wat te kletsen hebben. Kunt u mij misschien helpen?

Antwoord

Dat je teleurgesteld bent na drie teleurstellingen, is goed te begrijpen. En dat je daar door een knauw hebt gekregen, is goed in te komen. Maar probeer ook een beetje nuchter te blijven, hoe moeilijk dat misschien ook is. Je hebt verkering om te zien of je bij elkaar past. Soms gaat dat in één keer goed en soms gaat het gepaard met de nodige teleurstellingen. Dat je naar verkering verlangt, is ook goed te begrijpen. De Heere God heeft dat zelf zo in de schepping gelegd. Probeer toch echt weer open te staan voor een nieuwe relatie. Niet dat je misschien zo heel snel nog verliefd zult worden. Maar als je iemand aardig vindt, durf dan wel het contact met zo iemand aan te gaan. En zorg ervoor dat je je boosheid dan niet op die persoon uit.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering uit