Basis voor verkering

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Al een tijdje loop ik (21-jarige jongen) rond met de volgende vragen: Is het erg leuk/aardig vinden van een meisje al een basis voor verkering, of moet er meer bij komen kijken qua gevoelens? Ik heb al eens eerder een meisje dat ik erg leuk vond gevraagd, maar heb toen een 'blauwtje' gelopen. Om dit niet nog een keer mee te maken, vind ik het erg moeilijk om naar een meisje toe te stappen dat ik erg leuk vind en beter zou willen leren kennen. Een tweede vraag die hiermee verband houdt is: Hoe zit het als er meerdere meisjes zijn die je erg leuk/aardig vindt?

Tot slot nog een laatste vraag. Hoe kun je een meisje laten merken dat je van haar kant wilt weten of ze voor een (verdiepende) relatie openstaat of niet (dus wel of niet 'gek' op me is ), zonder haar daar rechtstreeks op aan te spreken? Graag uw advies.

Antwoord

Allereerst zou ik je willen zeggen dat jongen en meisjes met tact met elkaar om moeten gaan. Als jij het gevoel hebt dat je een "blauwtje" hebt gelopen, dan vraag ik mij af of dat meisje wel tactvol genoeg met je is omgegaan. Dus je moet niet jezelf de schuld geven van dat vervelende gevoel.

Iemand leuk vinden is op zich geen basis voor verkering, maar met iemand leuk vinden kan wel een kennismaking worden gestart! En als je dan wat intensiever met elkaar omgaat, merk je dus vanzelf wel of je al dan niet verder gaat voor verkering.

Als je meerdere meisjes leuk vindt, dan zou ik verder niets doen, maar gewoon afwachten en kijken hoe het zich verder  ontwikkelt. Je kunt dan op een gewone manier met hen contact hebben en hen zo beter leren kennen. Op een gegeven moment zal er vanzelf wel eentje uitspringen.

Als iemand dan echt veel voor jou gaat betekenen, dan ga je als vanzelf meer intensief met die persoon om. Je laat die persoon dan merken dat je haar heel erg aardig vindt. Aan de reactie kun je dan zien dat die ander jou ook heel aardig vindt. En als je dat dan weer merkt, kun je weer een stapje verder gaan door te zeggen dat je erg op haar gesteld bent enzv.

Het is dus een heel serieus spel waarbij je als het goed gaat, steeds een stapje dichter tot elkaar komt totdat eindelijk het "hoge woord" eruit is.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering