Als mijn vriend mij bevredigt, krijg ik geen orgasme. Is dit normaal?

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Als mijn vriend mij bevredigt, krijg ik geen orgasme. Is dit normaal?

Antwoord

Ik heb er eerlijk gezegd een beetje moeite mee als je samen in de verkeringstijd er zo op uit bent elkaar te bevredigen. Staat dat dan niet al heel erg in de sfeer van het hebben van seksuele omgang met elkaar, maar doe je dan net alleen de “daad” nog niet met elkaar? Kijk, als je elkaar aanraakt en met elkaar knuffelt, is het goed te begrijpen dat je lichaam er op reageert. Daarom spreek je ook duidelijk grenzen af met elkaar. Maar als je er zo op uit bent elkaar te bevredigen, vind ik dat eerlijk gezegd toch wel heel erg ver gaan. En dan zie je ook dat je ook met dit soort vragen als het krijgen van een orgasme geconfronteerd wordt. Eigenlijk zijn dat vragen voor het huwelijk. Ook dan is het al dan niet krijgen van een orgasme het belangrijkste, maar veel meer het samen verbonden zijn door de seksuele omgang.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk