Lichte vorm van sm bedrijven

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Als je getrouwd bent, mag je dan met instemming van je partner een lichte vorm van sm bedrijven? Ik heb al op jonge leeftijd ondervonden hier seksueel gevoelig voor te zijn. Ik doel in mijn vraag op: billenkoek, vastbinden en de machtsrol overdragen aan mijn man, om hiermee wat concreter te zijn in mijn vraag.

Antwoord

Seksuele omgang is een intiem gebeuren tussen twee mensen. Ze laten zo aan elkaar zien dat ze veel van elkaar houden. Samen zullen ze er ook over moeten praten en het met elkaar eens moeten worden wat men wel en wat men niet tot het liefdesspel rekent. Ik denk dat het in ieder geval niet de bedoeling is dat men elkaar beschadigt of pijn doet. Heel belangrijk is dat de een de ander er niet toe overhaalt dingen tegen zijn of haar zin te doen. Respectvol met elkaar omgaan is erg belangrijk. Wel is een goede stelregel dat wanneer er dingen gebeuren waar de ander bezwaar tegen heeft, dat ze dan niet behoren plaats te vinden. De meest terughoudende van beide echtelieden heeft het daarmee voor het zeggen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

fetishseksualiteit in het huwelijk