Verkering met een jongen die depressief is

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb verkering met een jongen die depressief is. Ik houd ontzettend veel van die jongen, maar het is zo vaak allemaal negatief bij hem. Hoe kan ik daar het beste mee omgaan en is het verstandig om de relatie voort te zetten?

Antwoord

Een depressie is een heel ingrijpende ziekte. Alles ziet er even somber en zwart uit. Alles raakt er door overschaduwd. Als je depressief bent, lijkt het wel of alle fijne gevoelens zoals ergens van kunnen genieten, dankbaar kunnen zijn, tevredenheid, kunnen houden van iemand, overschaduwd raken.

Ik denk ook dat wanneer hij in zo'n depressieve fase zit, hij ook niet echt veel van je kan houden omdat de depressie als het ware dan ook die gevoelens uitdooft. Het is zeker niet makkelijk om met een depressief iemand verkering te hebben. Ik hoop wel dat hij er hulp voor heeft gezocht want er zijn tegenwoordig echt goede medicijnen tegen een depressie.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

depressiefverkering