(...) De vraag is dan: wat biedt je een arme zondaar dan aan? Spreekt u daarmee ...

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Dominee Vreugdenhil. In een van uw boeken heeft u geschreven (ik zeg het in eigen woorden want ik kon het zo snel niet meer terugvinden): In sommige kringen wordt geleerd dat de beloften van het evangelie alleen voor de uitverkorenen zijn. De vraag is dan: wat biedt je een arme zondaar dan aan? Spreekt u daarmee de leer van uw eigen kerkverband niet tegen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Nee! Onze leer is vervat in de drie formulieren van enigheid. Lees maar in DL II artikel 5. Hiermee is je vraag volledig beantwoord.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant