Wacht met kinderen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Beste mevrouw Hoek. Over ruim een jaar hopen we te trouwen. Ik ben dan 21, mijn vriend is 23 jaar. We hebben dan 4,5 jaar verkering gehad. We gaan in een totaal onbekende plaats wonen. Ik zie uit naar het huwelijk, maar tegelijk ook vreselijk op tegen de veranderingen. Ik moet er al helemaal niet aan denken dat ik meteen zwanger raak. Is het tegen Gods wil als je om deze reden nog even wacht met kinderen?

Antwoord

Ik kan mij goed voorstellen dat je, naast het feit dat je er naar uitziet om samen te kunnen gaan trouwen, ook tegen al die bijkomende veranderingen opziet. En het is ook niet niks, zeker dat verhuizen naar een wildvreemde plaats is best ingrijpend.

Ik kan mij goed voorstellen dat je zegt dat je daar eerst even tijd voor wilt hebben alvorens meteen ook nog zwanger te zijn. Je mag de ingrijpende gebeurtenissen in je leven op een harmonische manier tegemoet treden. Wel is het zo dat voor christenen trouwen en openstaan voor de kinderzegen op zich bij elkaar horen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

gezinsvorming