(...) Nu hebben wij een predikant waar ik voor mezelf geen voedsel krijgt. Ik vi...

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Wij als gezin zijn lid van de Ger. Gem. Nu hebben wij in die kerk veel meegemaakt. We hebben ook een tijd elders gekerkt, maar zijn toch weer terug gegaan naar de Ger. Gem. We zijn wel altijd lid gebleven van de Ger. Gem. Nu hebben wij een predikant waar ik voor mezelf geen voedsel krijgt. Ik vind dit zorgelijk en een groot probleem. Er zijn wel diensten bij dat het goed gaat, maar de meeste tijd is het anders. Ook vanwege psychische zwakte van mijzelf vind ik het moeilijk om onbevangen te luisteren in de Ger. Gem. omdat ik er nooit op mijn gemak zit. Als ik een andere kerk bezoek en de predikant heeft ook niet zoveel te vertellen dat heb ik er geen last van, maar gebeurt dit in mijn eigen kerk, dan word ik erg driftig en boos. Ik weet hier geen raad mee. Hoe moet ik hier toch mee omgaan? Ik kom er niet meer uit. Mijn hart verlangt er naar om Christus te mogen horen prediken en dit gebeurt niet in de Ger. Gem. maar wel in andere kerken. Mogen we zomaar vertrekken of moet je blijven bidden? Dominee, ik kan het niet meer. Ik ben aan mijn eind op dit gebied. Geef u a.u.b. raad. Bedankt! Mag deze vraag beantwoord worden door ds. Vreugdenhil?

Antwoord

De vraag is duidelijk en ik kan me herinneren dat er meer van zulke vragen geweest zijn en ook beantwoord. Deze persoon zit blijkbaar ook psychisch erg in de knoei. Ik wil er wel antwoord opgeven, maar het is eigenlijk een zaak van persoonlijk pastoraat in dit specifieke geval. Ik stel voor dat ik deze persoon een persoonlijk antwoord geef. Alleen, dan moet ik het daarvoor benodigde emailadres hebben.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Naschrift redactie: De betreffende vraagsteller kan zijn emailadres sturen naar vragen@refoweb.nl