Kleding van twee soorten stof

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Beste dominee Den Boer. Het spijt mij dat ik met mijn vorige vraag misschien wat negatief ben geweest. Maar dit werd mede veroorzaakt door mijn contacten met mensen die van dit soort bijzaken (wat u vast wel met me eens bent), hoofdzaken gingen maken. Zij vergaten daarbij dat het echt om Jezus ging, en niet om de vorm.

Maar uw antwoord riep bij mij de volgende vraag op. Ik had 1 Korinthe 11:1-16 gelezen, en daar staat inderdaad het een en ander m.b.t. tot het dragen van een hoed. Maar hoe letterlijk moeten wij nu alles lezen? Hier worstel ik nu mee. Want ik wil liever niet aan de Bijbel tornen, maar dingen als dat kleding niet van twee soorten stof mag zijn, nemen we toch ook niet meer zomaar over? Ik heb het hier erg moeilijk mee, ik hoop dat u mij kunt helpen, zodat ik wat meer onderlegd wordt in het waarom van sommige dingen (bedankt ook voor het antwoord op de vorige vraag!).

Antwoord

Over het dragen van twee verschillende soorten stof heb ik enkele weken geleden in een antwoord op een vraag opRefoweb reeds geschreven. Wat betreft 1 Kor.11:1-16: Ik laat hier volgen wat ik daarover schreef in mijn boek over 1 Korinthe VII-XI, deel 2. Ik heb het voor je overgenomen. k’ Hoop, dat je het wilt bestuderen. Vergeet vooral de noten ook niet onderaan de bladzijden.

Met een hartelijke groet,

Ds. C. den Boer