Denkt u dat het mogelijk is om zes jaar verkering te hebben als je al op je 17e ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Denkt u dat het mogelijk is om zes jaar verkering te hebben als je al op je 17e verkering hebt?

Antwoord

Op zich is dat wel mogelijk, al is een verkeringsperiode van zes jaar natuurlijk best wel lang. Vroeger duurden verkeringen zelfs wel eens langer dan tien jaar. Dat laatste is natuurlijk verre van ideaal. Maar hoe dan ook, het is meestal zo dat hoe jonger je aan een verkering begint, des te langer die zal gaan duren. En als je dat weet, dan kun je je daar op instellen. En als je dan samen duidelijk afspraken maakt tot hoever je gaat bij het beminnen van elkaar, dan moet het lukken om te wachten met seksuele omgang tot je getrouwd bent.

Maar hoe weet je nu al dat je zeker zes jaar verkering zult moeten hebben? Je zou ook kunnen kiezen om dan een eenvoudige bruiloft te hebben en te willen beginnen met een heel eenvoudig flatje of zoiets zodat je dan toch eerder met elkaar kunt gaan trouwen? En als het goed is, zullen ouders daar toch over willen meedenken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering