Gebruik van de computer op zondag

Kand. G.A. van Ginkel | Geen reacties | 09-12-2006| 00:00

Vraag

Er wordt heel verschillend gedacht over het gebruik van de computer op zondag. Hoe moeten we hier, volgens u, tegenaan kijken? Wat is uw mening?


Antwoord

Tja, die computer... Zegen of vloek? Zegen én vloek!? Wat kan je er mooie en goede dingen mee doen. Maar ook lelijke en kwade. Heel veel zelfs! Wat kan “het ding” je in beslag nemen. Tot op de zondag toe!
 
Wat moet je met een computer op zondag? Ik heb een vriend die erg graag naar kerkdiensten luistert. Op de zondag zet hij zijn computer aan om een dienst uit een bepaalde gemeente of van een interessante en boeiende dominee te horen. (Hoewel hij probeert “naar gewoonte” op te gaan naar de kerk. Dus zijn computerkerkdienst is een extra maal.) Ik heb zelf die (computer)gewoonte niet en beveel haar ook niet aan. Maar radicaal afkeuren? Lees Rom.14, daar staat helder hoe je met je computer moet omgaan.
 
Alles tot eer van God! Dat is de regel. Dan is het goed om zeer terughoudend te zijn als het gaat over computergebruik op zondag. En ook op maandag! Hoe God-verheerlijkend zijn onze films (DVD's), games, msn-ontmoetingen etc., etc.? Satan verslaat zijn duizenden met de computer. Op zondag én doordeweeks. En toch: Gods Naam zij geloofd ook door middel van dit medium!
 
Tja, wat die zondag betreft..., -en heel je leven: Geef de HEERE de hand en kom tot Zijn heiligdom!

Kand. G. A. van Ginkel

Lees meer artikelen over:

zondag

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Kand. G.A. van Ginkel

  • Geboortedatum:
    13-01-1958
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Maartensdijk
  • Status:
    Actief
180 artikelen
Kand. G.A. van Ginkel

Bijzonderheden:

Pastoraal werk te Veen, Wijk (bij Heusden) en Groenekan.


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Nauwe doopvisie

Vraag 1: Ik heb een paar vragen aan ds. Van den Brink n.a.v. het antwoord op de vraag 'De relatie tussen verbond, doop en belofte'. Als de kerk naar het oordeel van de liefde iedere gedoopte als uit...
Geen reacties
09-12-2021

Verstandelijke beperking en depressief

Ik heb een verstandelijke beperking en ben depressief. Iemand op mijn werk gaf aan dat dat helemaal niet kan, want mensen met een verstandelijke beperking kunnen niet depressief zijn. Nu is mijn vraag...
Geen reacties
09-12-2008

Onttrekken aan kerk

Wat als een echtpaar zich uit boosheid over de besluiten/beslissingen van de kerkenraad onttrekt uit de kerkgemeenschap? Dit terwijl de ouderlingen echt in liefde en eerlijkheid hebben gehandeld.
Geen reacties
09-12-2025
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag