(...) pas kwam hij met de vraag of ik ook verder wilde dan zoenen... Dit wil ik ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb vorig jaar een jongen ontmoet op vakantie. Met deze jongen heb ik veel contact via de telefoon (sms’en, bellen) en ook zien we elkaar regelmatig. Maar pas kwam hij met de vraag of ik ook verder wilde dan zoenen... Dit wil ik niet. Wat kan en moet ik hier tegen doen?

Antwoord

Heb je nu wel verkering met hem of niet? Uit je vraag maak ik op dat je nog geen verkering met hem hebt, maar dat jullie kennelijk al wel zoenen. En dan wil hij ook nog verder gaan? Goed van je om te zeggen dat je dat niet wilt. Jij bepaalt de grenzen van je lichaam. Eigenlijk vind ik zoenen al te ver gaan als je nog geen verkering hebt met elkaar. Ik denk dat het goed is als jullie eerst eens de gevoelens naar elkaar toe bespreken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk