Kamelen van wijzen uit het oosten

Ds. A.J. Schalkoort | 2 reacties | 08-12-2010| 09:53

Vraag

Over de wijzen uit het oosten wordt vaak gezegd dat ze op kamelen reisden. Waar wordt dat op gebaseerd?


Antwoord

Dat wordt gebaseerd op het feit dat er in die tijd op kamelen werd gereisd. Verder zijn er wel meer verhalen rondom de geboorte van de Heere Jezus die niet gebaseerd zijn op de schriftgegevens. Denk aan menig kerstverhaal waarin verteld wordt dat Jozef en Maria al haastend in Bethlehem aankomen en net op het laatste nippertje een stal vinden. Er staat als zij daar waren, dat de dagen vervuld werden dat zij baren zou. De vraag waarmee de wijzen zich vervoerden is niet zo belangrijk, maar het feit dat zij kwamen om het Kind te aanbidden. Om Hem moet het ons ook te doen zijn, ongeacht je vervoermiddel!!

Ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

Kerst

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. A.J. Schalkoort

  • Geboortedatum:
    05-10-1948
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren
  • Status:
    Actief
229 artikelen
Ds. A.J. Schalkoort

Bijzonderheden:

Emeritus-predikant

Bekijk ook:


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
Swimmie
08-12-2010 / 10:49
Tja, wat er soms al niet verzonnen wordt om er een mooi verhaal van te maken... Maar inderdaad in dit geval niet zo belangrijk.

Maar zelfs al staat het vervoermiddel genoemd is mij nog niet altijd duidelijk wat het is hoor. Neem b.v. Ester 8:10b: "en men zond de brieven door de hand der lopers te paard, rijdende op snelle kemelen, op muildieren, van merriën geteeld;"
Welk vervoermiddel hadden zij???
dominerik
08-12-2010 / 15:21
En ... hoeveel wijzen waren er?
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

God van de christenen

In welke God gelooft een christen? Ik ken Jezus en meestal word ik wel heel blij wat ik over hem hoor en lees. Maar als ze het over God hebben dan bedoelen ze iets of iemand anders. Wat is dat?
Geen reacties
08-12-2015

Man geen zin

Wij zijn een jong getrouwd (2,5 jaar) stel, geen kinderen. Onze relatie is op zich heel goed. We kunnen samen erg lachen, kletsen, enz. en hebben een eigen bedrijf. Daarom werken we ook veel samen. Al...
9 reacties
08-12-2009

Nieuwe reformatie

We hebben zojuist de hervormingsdag achter ons, de dag waarop we de reformatie gedenken in onze reformatorische kerken. Ik vroeg me af: zijn wij nog echt reformatorisch zoals de reformatoren het 'bedo...
2 reacties
08-12-2015
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag