Kamelen van wijzen uit het oosten

Ds. A.J. Schalkoort | 2 reacties | 08-12-2010| 09:53

Vraag

Over de wijzen uit het oosten wordt vaak gezegd dat ze op kamelen reisden. Waar wordt dat op gebaseerd?


Antwoord

Dat wordt gebaseerd op het feit dat er in die tijd op kamelen werd gereisd. Verder zijn er wel meer verhalen rondom de geboorte van de Heere Jezus die niet gebaseerd zijn op de schriftgegevens. Denk aan menig kerstverhaal waarin verteld wordt dat Jozef en Maria al haastend in Bethlehem aankomen en net op het laatste nippertje een stal vinden. Er staat als zij daar waren, dat de dagen vervuld werden dat zij baren zou. De vraag waarmee de wijzen zich vervoerden is niet zo belangrijk, maar het feit dat zij kwamen om het Kind te aanbidden. Om Hem moet het ons ook te doen zijn, ongeacht je vervoermiddel!!

Ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

Kerst

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. A.J. Schalkoort

  • Geboortedatum:
    05-10-1948
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren
  • Status:
    Actief
229 artikelen
Ds. A.J. Schalkoort

Bijzonderheden:

Emeritus-predikant

Bekijk ook:


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
Swimmie
08-12-2010 / 10:49
Tja, wat er soms al niet verzonnen wordt om er een mooi verhaal van te maken... Maar inderdaad in dit geval niet zo belangrijk.

Maar zelfs al staat het vervoermiddel genoemd is mij nog niet altijd duidelijk wat het is hoor. Neem b.v. Ester 8:10b: "en men zond de brieven door de hand der lopers te paard, rijdende op snelle kemelen, op muildieren, van merriën geteeld;"
Welk vervoermiddel hadden zij???
dominerik
08-12-2010 / 15:21
En ... hoeveel wijzen waren er?
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Mijn kind heeft mij al vele malen bedrogen. Ik vind het moeilijk om de draad weer op te pakken. Het vertrouwen is weg en ik ben bang dat het nooit weer goed komt.

Mijn kind heeft mij al vele malen bedrogen. Ik vind het moeilijk om de draad weer op te pakken. Het vertrouwen is weg en ik ben bang dat het nooit weer goed komt.
Geen reacties
08-12-2008

Teleurstellend huisbezoek na avondmaalsgang

Onlangs hebben wij als echtpaar huisbezoek gehad. Zowel de ouderling als de diaken zijn geen avondmaalgangers. Ik weet niets van hun zielenleven af. Voorheen vond ik de huisbezoeken prima. Echter, is ...
13 reacties
08-12-2025

Ongeoorloofd contact

Ik ben bijna 20 jaar getrouwd, heb kids en heb sinds een tijdje terug een christelijk gezin uit de kerk leren kennen, waar ik goed mee om ga. Zij is een lieve meid en we doen samen veel aan activiteit...
9 reacties
08-12-2012
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag