Tampon en te nauw maagdenvlies

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Beste mevrouw Hoek. Kan het mogelijk zijn dat je een te nauw maagdenvlies hebt dat het invoeren van een tampon onmogelijk is? Ik heb er namelijk moeite mee. Bij het invoeren doet het echt pijn en dan heb ik hem er nog niet in, hoe erg ik me ook ontspan. Het is bijna onmogelijk om alleen maar maandverband te gebruiken omdat ik vaak zwem en ik dat nu steeds afzeg omdat ik het ben. Daar wil ik vanaf. En ik vind maandverband niet prettig aanvoelen. Heeft u een antwoord?

Antwoord

Je zou ook eerst eens met je vinger het maagdenvlies wat kunnen oprekken. Misschien moet je er wel een beetje glijmiddel bij gebruiken zodat de tampon makkelijker naar binnen gaat. Je gebruikt toch wel de kleinste maat? Misschien moet je ook op bed gaan liggen met opgetrokken benen, dan gaat het ook makkelijker.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

tampon