Ninxia Red

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik hoor de laatste tijd veel over Ninxia Red en de positieve invloed ervan. Is dit echt een toevoeging voor je gezondheid of zit het vooral tussen je oren? Is het kwakzalverij? De flessen zijn best heel duur.

Antwoord

Beste vragensteller,

NingXia Red is een mengsel van vruchtensappen. Over het algemeen kun je stellen dat het beter is om de vruchten te eten dan alleen de sappen er van te drinken.

Daarnaast zit er het conserveermiddel natriumbenzoaat in. In combinatie met vitamine C kan dat benzeen vormen (en dat is kankerverwekkend). In lage dosering zullen de nadelige effecten hiervan wel meevallen, maar daarom wordt dit middel meestal niet meer gebruikt in Amerika.

Kort samengevat: ik denk dat als je het met mate neemt niet zoveel kwaad kan, maar ik raad je niet aan om daar je geld aan te besteden.

Met vriendelijke groet,
A. Meijer