Dopen geadopteerde kinderen in Ger. Gem. in Ned. (2)

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Ik wil even regeren op de vraag waarom er in de Ger. Gem. in Ned. geen aangenomen kinderen gedoopt mogen worden. Ik ben zelf dooplid geweest in deze kerk en daar werden wel degelijk aangenomen/geadopteerde kinderen gedoopt.

Antwoord

Ik heb het officiële standpunt van het kerkverband verwoord en begreep eruit dat niet iedereen gelukkig was met dit standpunt, vandaar dat het wellicht weer op de agenda geplaatst wordt. Het kan best zijn dat er individuele gemeenten geweest zijn die wel gedoopt hebben. Zo gaat dat meestal voordat er een gezamenlijk besluit over wordt genomen. Wat u dus schrijft kan op waarheid berusten, maar zal niet van de laatste jaren zijn.

Met hartelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp