Ik wil uit huis. Hoe moet ik dat aanpakken?

Ds. M.F. van Binnendijk / Geen reacties

Vraag

Ik wil uit huis. Hoe moet ik dat aanpakken?

Antwoord

Een korte maar krachtige vraag. Ik vermoed dat de vraagsteller een jongen of meisje in de puberteit is, waarbij relationele problemen tussen ouders en kind(eren) een belangrijke factor zijn. Aangezien ik niets inhoudelijks uit de vraag kan opmaken, kan ik hier inhoudelijk dus niet op ingaan. Daarom enkele opties van gelijk karakter waaruit de vraagsteller maar moet kiezen wat voor hem of haar het beste is onder de omstandigheden:

Afgezien van de optie om het huis in brand steken, je te laten opnemen in een penitentiaire inrichting of te gaan (of te doen) emigreren, kun je denken aan:

1. Op kamers gaan wonen of zelf een huurhuis zoeken (niet makkelijk).

2. (Tijdelijk) bij vrienden of andere familie intrekken.

3. Gaan trouwen (maar het huwelijk als vluchtinstituut heeft nooit zegen gebracht).

Wellicht zou je kunnen beginnen om het probleem bespreekbaar maken, en duidelijk wordt waarom je zo snel mogelijk uit huis wil. Deze optie lijkt mij veruit te verkiezen boven alle andere.

Ds. M. F. van Binnendijk

Tags in dit artikel:

relaties