Omega-3 visoliecapsules

drs. J. de Jongh-van Hoof | Geen reacties | 07-11-2018| 08:41

Vraag

Ik heb gehoord dat het gezond is om Omega-3 visoliecapsules te gebruiken omdat het goed is voor de hersenen. Dat ben ik dus gaan doen. Echter van deze visolie krijg ik nogal veel oprispingen. En dat is echt vreselijk vies. Het maakt niet uit of ik het net voor, tijdens of na het eten inneem. Nu is mijn vraag: is het écht nodig om dit te gebruiken en zo ja, is er dan misschien ook omega 3 in tabletvorm zodat ik daar hopelijk niet van oprisp?


Antwoord

Ik ben geen expert op dit gebied. Maar in Nederland worden wel heel veel (m.i. nodeloos) supplementen gebruikt. 

Ten aanzien van omega 3 vetzuren verwijs ik je graag naar een artikel van Martijn Katan. Hij is hoogleraar Voedingsleer aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Martijn Katan heeft overigens uitermate goed leesbare boekjes geschreven over de zin en onzin van de gezondheidsclaims van voeding.

Groeten,
José de Jongh

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
    30-11-1967
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
277 artikelen
drs. J. de Jongh-van Hoof

Bijzonderheden:

Huisarts


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Vader verbiedt contact met jongen

Ik heb nu al een paar maanden contact met een jongen die ik via internet heb leren kennen. We hebben in de tussentijd elkaar één ontmoet. Mijn vader wist dat en vond het goed. Nu, een paar weken later...
Geen reacties
07-11-2016

Citaat van Alexander Comrie

Aan ds. C. Harinck. In de lezing 'Het aanbod van genade' haalt u een citaat van Alexander Comrie aan: “Als men het voorbereidend werk tot een voorwaarde maakt tot het geloof in het Evangelie, zijn wij...
Geen reacties
07-11-2022

Geschiedenis van Refoweb

Wie heeft Refoweb bedacht? Hoe is het ontstaan? Kortom: Wat is de geschiedenis van Refoweb?
1 reactie
07-11-2015
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag